Je winkelwagen is momenteel leeg
Met de Sram XX1 Eagle AXS upgrade kit kun je de mechanische SRAM Eagle 12-speed groepset upgraden naar de elektronische Eagle AXS draadloze versnellingspook. De Eagle AXS Group is water- en stofdicht volgens de IP69K-norm en is bij uitstek geschikt voor g
Met de XX1 Eagle AXS Upgrade Kit kun je de mechanische SRAM Eagle 12-speed groepset upgraden naar de elektronische Eagle AXS draadloze versnellingspook. De Eagle AXS Group is water- en stofdicht volgens de IP69K-norm en is bij uitstek geschikt voor gebruik in ongunstige omstandigheden. De batterijstatus kan eenvoudig worden gecontroleerd door op een knop op de achterderailleur te drukken voor vertrek. Met slechts een uur oplaadtijd is de fiets in een mum van tijd weer klaar voor gebruik. Bovendien is de enige batterij met slechts één beweging te verwisselen. Belangrijk voor lichtgewicht bouwers: Ondanks de geïntegreerde motor en batterij is de XX1 Eagle AXS-groep 5 gram lichter dan de mechanische XX1 Eagle-groep.
De schakelkabel, die niet meer nodig is, gaf de ingenieurs van SRAM volledig nieuwe opties bij het ontwerpen van de schakelpook. Met zijn 3 schakelpunten biedt de AXS controller een compleet nieuwe schakelervaring. De schakelpunten zijn vrij te configureren via de AXS app. Daarnaast zit er een sprint shifter aan de voorkant van het stuur, die kan worden bediend zonder een vinger van het handvat te halen.
De Eagle AXS achterderailleur is het brein van de Sram XX1 Eagle AXS upgrade kit en is speciaal ontwikkeld voor optimale schakelprestaties met een elektromotor. Schakelen onder belasting en op ruwe oppervlakken werkt nu nog nauwkeuriger. Dit geeft je nog meer vertrouwen in de fiets onder extreme belasting en kun je
je uitsluitend op het parcours concentreren. De nieuwe overbelasting koppeling zorgt voor een betere bescherming van de achterderailleur bij een val. Het ontkoppelt tijdelijk de achterderailleur bij extreme belasting, zodat het de belasting kan ontwijken en de elektromotor wordt beschermd tegen beschadiging. De achterderailleur springt echter onmiddellijk terug in de ingeschakelde versnelling.
Als uiterst positief neveneffect zijn de achterderailleur ophanging en de derailleurhanger beter beschermd bij een val. Bovendien beschermt een 10 millimeter kortere achterderailleur arm de achterderailleur tegen contact met de grond. Het parallellogram is iets verder naar voren geschoven voor meer kettingwikkeling en dus betere schakelprestaties.